Obrotna na emeryturze
Wiek tak w istocie to wyłącznie numer. Masz prawo posiadać 55 lat, jednak wyglądać na 40 oraz czuć się na 35. Jednakże możesz też mieć 50 lat, ale wyglądać oraz czuć się na 65. Wszystko to ma związek z tym, jak prawidłowo troszczysz się o swoje ciało i co robisz, żeby pozostać aktywną.

o kobietach

Działalność fizyczna – czy już za późno, aby rozpocząć?
Jeśli gra toczy się o ćwiczenia, wiele osób zakłada, że jeśli nie było się aktywną osobą w wieku 20, 30 bądź też 40 lat, nie ma sensu rozpoczynać mając ich 50, a nawet następnie. Na szczęście to po prostu nieprawda. Nigdy nie jest za późno na zainicjowanie wdrożenia do własnego życia ćwiczeń! Rozpoczęcie rutyny treningowej może wspomóc w rozwiązaniu niektórych problemów spowodowanych brakiem aktywności oraz ogólnie sprawić, że poczujesz się dobrze.
Korzyści z treningów dla dam na emeryturze są przeróżne! Od około 50 roku życia przeciętna osoba traci około 1 procent mięśni każdego roku – chodzi o to, że nie musisz godzić się na tak postępującą stratę mięśni. To właśnie dzięki ćwiczeniom masz możliwość przywrócić utracone mięśnie, nawet zbliżając się do setki. Korzyści z treningów nie kończą się na poprawie masy mięśniowej oraz siły. Co poniektóre typy ćwiczeń mogą też pomóc poprawić zdrowie kości.
Utrata kości oraz osteoporoza nie są pewne. Wykonywanie ćwiczeń obciążających, jakie namawiają Cię do działania mimo siłom grawitacji, ma prawo poprawić gęstość kości i zmniejszyć niebezpieczeństwo jej rozpadu. Kiedy przyjrzeć się jeszcze i innym korzyściom płynącym z ćwiczeń, potrafią one także mocno zmniejszyć częste symptomy menopauzy, jak przyrost masy ciała.